j.o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem
Umowy o prenumeratę;
k. zawartej w drodze aukcji publicznej;
l. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii,
usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi,
sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub
okres świadczenia usługi;
m. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na
nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło
się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do
odstąpienia od Umowy i po poinformowaniu go przez
Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy i przyjął to
do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Konsumentowi:
i. dokument umowy zawartej poza lokalem
przedsiębiorstwa lub potwierdzenie jej zawarcia bądź
potwierdzenie zgody na dostarczanie treści cyfrowych w
okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia
od Umowy utrwalone na papierze lub, za zgodą
Konsumenta, na innym trwałym nośniku lub
ii.potwierdzenie zawarcia Umowy na odległość na trwałym
nośniku, najpóźniej w chwili dostarczenia Towaru lub
przez rozpoczęciem świadczenia Usługi;
n. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty
ceny, w przypadku których Konsument wyraźnie zażądał od
Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a
usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą
Konsumenta.
W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za
niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba
że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności
Towaru. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy.
Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru.
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,
jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu,
przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do
chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że
Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz od Klienta.
Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany
do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Konsument ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca
zgodził się ponieść ten koszt.