Termotransfer, znany również jako termonadruk, to popularna i wszechstronna metoda znakowania, szczególnie powszechnie stosowana w branży reklamowej. Ta ekonomiczna i efektywna technika pozwala na realizację projektów przy stosunkowo niskim koszcie, nawet dla małych nakładów produktów.
Pierwszym krokiem w procesie termotransferu jest nadrukowanie projektu na papier transferowy lub folię. Czasami stosuje się również metodę wycinania szablonu z gotowej folii, co daje jeszcze większą elastyczność w tworzeniu wzorów. Następnie, przygotowany wcześniej nadruk nakłada się na produkt, który ma zostać oznakowany, i umieszcza w prasie termicznej. To specjalne urządzenie generuje wysoką temperaturę (około 150℃), dzięki czemu nadruk jest wgrzewany w materiał, trwale wiążąc się z nim.
Termotransfer, podobnie jak sitodruk, jest najczęściej stosowany na tkaninach. Możliwość nanoszenia nadruków na płaskie powierzchnie to standardowa funkcja większości pras termicznych, ale istnieją również urządzenia, które umożliwiają oznakowanie powierzchni krzywych. W przypadku druku transferowego, możliwe jest wykorzystanie do 8 kolorów, choć im więcej kolorów, tym trudniej jest dopasować poszczególne folie tak, aby całość była zgodna z pierwotnym projektem, a efekt końcowy zachwycił odbiorców.
Wielkość nadruku jest uzależniona od rozmiarów prasy termicznej i najczęściej nie przekracza 30 cm długości. Termotransfer znajduje zastosowanie w różnych dziedzinach, ale najczęściej używa się go do oznaczania koszulek, czapek z daszkiem, parasoli reklamowych, plecaków oraz różnego rodzaju toreb - od prostych toreb na zakupy po duże torby podróżne. Zdjęcia poniżej prezentują przykładowe realizacje, które ilustrują różnorodność i kreatywność, jakie można osiągnąć dzięki technice termotransferu.
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Reklamowy Gadżet już teraz!