2021-07-23 13:17:00
Jedną z rzeczy, która łączy pracowników z pracodawcami to chęć bycia docenionym. Każdy człowiek niezależnie od wychowania, wykształcenia, pochodzenia lub stylu życia pragnie docenienia. Można, a nawet należy robić to nie tylko poprzez premie, ale także za pomocą gadżetów.
Jedną z rzeczy, która łączy pracowników z pracodawcami to chęć bycia docenionym. Każdy człowiek niezależnie od wychowania, wykształcenia, pochodzenia lub stylu życia pragnie docenienia. Można, a nawet należy robić to nie tylko poprzez premie, ale także za pomocą gadżetów.
Gadżet dla pracownika służy nie tylko celu docenienia, pogratulowania czy też podziękowania mu za trwającą współpracę, to też idealna promocja Twojej marki wśród potencjalnych klientów. Niezależnie od tego, w jakim celu obdarowano pracownika gadżetem, należy dołożyć wszelkich starań, aby prezent wywołał w nim pozytywne emocje. Dlaczego jest to tak ważne?
Ponieważ tylko wtedy pracownik poczuje się szczerze doceniony. Dodatkowo będzie chętnie korzystał z gadżetu lub umieści go w widocznym miejscu. Innymi słowy, wyłącznie wywołując emocje, można osiągnąć zamierzony cel. Tak więc jakie gadżety działają na emocje?
Reklamowy gadżet, który będzie indywidualnie dopasowany do pracownika to strzał w dziesiątkę. Oczywiście nie chodzi o umieszczenie jego imienia i nazwiska na prezencie. Najważniejsze jest to, aby pokazał, że pracodawca wie coś na temat pracownika! Dzięki temu poczuje się on wyróżniony z tłumu, a podarunek zapadnie w pamięci.
Przykładowo, jeżeli Twój pracownik często podróżuje, obdaruj go np. praktycznym adapterem podróżnym z logo Twojej firmy. Z kolei reklamowy gadżet w postaci np. zestawu do jogi sprawdzi się, jeżeli widzisz, że pracownik dba o swoją sylwetkę i traktuje to poważnie. Z kolei, gdy widzisz osobę chodzącą z dużym pękiem kluczy, pomyśl nad obdarowaniem go praktycznym organizerem do kluczy.
Tak naprawdę reklamowy gadżet za kilkanaście lub kilkadziesiąt złotych wywoła więcej pozytywnych słów o firmie niż zwykła premia. Pod warunkiem, że upominek będzie naprawdę spersonalizowany!
Może się zdarzyć, że będzie obdarowywał większą grupę pracowników lub osobę, o której prawie nic nie wiesz. Jeżeli nie ma możliwości dowiedzenia się, jaki rodzaj prezentu mógłby sprawić największą radość, to koniecznie trzeba postawić na praktyczność!
Gadżety, które nie będą spersonalizowane i nie będą praktyczne, przyniosą efekt przeciwny do oczekiwanego. Do praktycznych gadżetów zaliczyć można m.in. elegancki portfel, pojemny power bank, czy też etui na karty RFID, jeżeli pracownik używa kilku takich kart.
Dobrze, żeby gadżety reklamowe były nie tylko spersonalizowane, ale także dobrze dobrane do okazji. Przywitanie nowego pracownika, ważna rocznica w firmie, czy też odejście pracownika to ważne chwile, w których warto sięgnąć po nieco inne gadżety. Nowego pracownika warto przywitać np. kubkiem imiennym, który natychmiast pomoże nowej osobie poczuć się członkiem zespołu. Jeżeli gadżet będzie wręczany z okazji rocznicy w pracy warto pomyśleć np. nad stylową teczką konferencyjną lub skórzanym portfolio.
Logo firmy na gadżecie reklamowym nie zawsze jest konieczne. Oczywiście, jeżeli Twoim celem nie jest zwiększenie świadomości marki poprzez darmowe gadżety reklamowe, a jedynie docenienie pracownika. W przeciwnym wypadku warto zastanowić się, jak naturalnie wkomponować logo na gadżecie.