Znakowanie

Znakujemy gadżety reklamowe dla naszych Klientów różnymi technikami. Dbając o jakość wykonania naszych produktów reklamowych z Państwa logo, dobieramy najlepsze możliwe techniki znakowania.

Każdy produkt jest inny, dlatego też dopasowanie jest bardzo istotne. Chcielibyśmy Państwu co nieco przybliżyć najbardziej popularne techniki znakowania:

1. Tampodruk

2. Sitodruk

3. Termotransfer

4. Grawer laserowy

5. Tłoczenie

6. Haft komputerowy

7. Etykiety – naklejki

8. Druk offsetowy cyfrowy

9. Druk offsetowy

 

TAMPODRUK (z ang. pad printing) – zwany również tamponem lub tampondrukiem jest metodą bardzo często stosowaną przy gadżetach. Druk ten można stosować na wielu materiałach – plastiku, metalu, szkle, drewnie, skórze, czy ceramice reklamowej.

 

Cechy:

» nadruk jest uzależniony od przedmiotu, ale zakłada się, że maksymalna wielkość  jednego uderzenia to 6cm2,

» można drukować na przedmiotach wypukłych – wielkość zależy od tego, dokąd sięgnie „pieczątka”

» nadruk wielokolorowy – każdy kolor drukuje się osobno, przy czym ważna jest umiejętność drukarza do spasowania kolorów (czyli wstawienie każdego kolejnego koloru w odpowiednie miejsce)

» najbardziej opłacalna technika przy ilości już od 500 sztuk

» najtańsze jest sprowadzenie projektu do 1 koloru, ponieważ za każdy kolor płaci się razy 100%. Każdy kolor drukuje się osobno i stąd koszty są większe.

» do 200 sztuk jest opłata ryczałtowa, sugerujemy więc zwiększenie ilości np. 50 do chociażby 100 sztuk, szczególnie przy tańszych produktach.

» ograniczenia: nie ma przejść tonalnych (czyli stopniowego przejścia np. z żółtego do pomarańczowego)

» na ciemnych materiałach trzeba nieraz uderzyć 2-3 razy, żeby kolor był wyraźny (niestety czasem trzeba dopłacić wtedy za drugie uderzenie)

» powtarzając zlecenie koszt znakowania jest pomniejszony o koszt przygotowalni (ok. 50złotych netto/kolor)

 

 Przygotowanie plików:

» prosimy o przesłanie w formie wektorowej np. Corel Draw, Adobe Ilustrator lub PDF

» kolor nadruku – aby mieli Państwo dokładny taki sam kolor jak w Państwa identyfikacji prosimy o zdefiniowanie kolorów w Pantone C (Solid Coated). Dlaczego? Ponieważ w każdej drukarni jest wzornik i kolor można łatwo dopasować.

 

Najczęściej stosowana technika na:

długopisach, ołówkach, linijkach, zapalniczkach, kalendarzach książkowych, wizytownikach, zabawkach antystresowych (tutaj 1 kolor), gadżetach usb, opakowaniach.

 

Jak przygotowujemy się do nadruku przy tej techniki?

1. Przygotowujemy pliki graficzne do przygotowania matrycy

2. Przygotowujemy materiały promocyjne do nadruku

3. Dopasowujemy farby i kolor według zlecenia Klienta

4. Suszenie, pakowanie towaru oraz dostarczenie do Klienta

 

Zapraszamy również do obejrzenia 30-sekundowy film:

 

SITODRUK – technika nadruku bezpośredniego na materiałach promocyjnych, które są płaskie. Druk ten wykorzystuje się na wszelkiego rodzaju materiałach, papierze, plastiku, metalu, drewnie, pcv i wielu innych.

 

 Cechy:

» wielkość nadruku standardowo – do A4, ale potrafimy już nadrukować 30 x 40 cm.

» Nadruk jest wykonywany na przedmiotach względnie prostych, najlepiej płaskich

» nadruk wielokolorowy – każdy kolor drukuje się osobno, przy czym ważna jest umiejętność drukarza do spasowania kolorów (czyli wstawienie każdego kolejnego koloru w odpowiednie miejsce)

» patrząc na Twój budżet – polecamy wykonanie jednorazowe wykonanie 200-250 sztuk niż cztery razy 50 sztuk.

» najtańsze jest sprowadzenie projektu do 1 koloru, ponieważ za każdy kolor płaci się razy 100%

» do 50 sztuk jest opłata ryczałtowa, stąd przy 20 czy 30 sztukach jest znacznie drożej

» ograniczenia: nie ma przejść tonalnych (czyli stopniowego przejścia np. z żółtego do pomarańczowego)

» na ciemnych materiałach trzeba nieraz drukować 2-3 razy, żeby kolor był wyraźny (niestety czasem trzeba dopłacić wtedy za drugie uderzenie)

 

Przygotowanie plików:

» prosimy o przesłanie w formie wektorowej np. Corel Draw, Adobe Ilustrator lub PDF

» kolor nadruku – aby mieli Państwo dokładny taki kolor jak w Państwa identyfikacji prosimy o zdefiniowanie kolorów w Pantone C (Solid Coated). Dlaczego? Ponieważ w każdej drukarni jest wzornik i może łatwo dopasować.

 

Najczęściej stosowana technika na:

odzież reklamowa, torby bawełniane, torby papierowe, torby na laptopa, kalendarze ścienne, wizytówki, parasole, zegary ścienne.

 

Jak przygotowujemy się do nadruku przy tej techniki?

1. Przygotowujemy pliki graficzne do przygotowania matrycy

2. Przygotowujemy materiały promocyjne do nadruku

3. Dopasowujemy farby i kolor według zlecenia Klienta

4. Suszenie, pakowanie towaru oraz dostarczenie do Klienta

 

Zapraszamy również do obejrzenia 4-minutowy film, który pokazuje jak samemu zrobić:

 

Ciąg dalszy opisu technik nastąpi :-)) Przygotowujemy opisy dalszych technik, które nie mają być encyklopedią wiedzy, a chcemy jedynie przybliżyć, jak się robi znakowanie gadżetów.